Pindah

4/19/2018 11:15:00 pm

Assalammualaikum,  aku rindu uia.  yep. rindu sangat,  macam manalah tak rindu,  dari aku baby lagi aku duduk situ sampailah aku habis spm mama dengan baba cadang nak pindah kuala selangor. So,  kiranya lebih daripada 18 tahun jugakla tinggal dekat UIA,  banyak kenangan,  perkenalan,  kisah cerita yang terpaksa ditinggalkan dekat kawasan Gombak tu. Allah taknak kita sayang sesuatu perkara tu lebih daripada kita sayangkan Dia. Mungkin tibalah masa untuk aku lepaskan semuanya walaupun pahit,  kenangan biarlah jadi kenangan. Dulu family aku duduk dekat Kelantan tapi aku tak lahir lagi and then pindah (tak ingat nama tempat sebab tak lahir lagi tapi mama pernah cerita)  lepastu pindah ulu yam, and then barulah pindah uia dan sekarang dekat Kuala Selangor dari dulu lagi family aku dah biasa pindah2 ni.  Aku je yang tak biasa sebab UIA ni aku tadika dekat situ dari kecik, sekolah rendah dekat gombak, sekolah menengah pun sama,  so dah sebati dengan keadaan dekat situ,  kawan2 pun dah ramai dekat situ itu yang susah sikit nak move on. Tapi aku kena open-minded dan selesakan diri dekat tempat baru ni. Apa yang aku suka tempat baru aku tinggal ni tempat dia tenang aku suka ketenangan. Aku akan mulakan kehidupan baru dekat tempat baru dan jadikan kenangan yang lepas sebagai pengajaran dan kenangan yang terindah dalam kehidupan,  kalau ada jodoh boleh jumpa diorang lagi, dunia ni kecik je. Jarak tak jadi masalah kalau kita ada doa yang mendekatkan. Semoga aku terus positif untuk hari hari yang akan datang.

You Might Also Like

0 comments

If You feel sad, remember

  • Allah SWT
  • Nabi Muhammad SAW (Rasulullah)
  • Solat
  • Parents
  • Al-Quran
  • Stay Positive

Positive Messages

''Maka ingatlahkepada-Ku, Aku pun akan ingat kepadamu" (Qs. Al Baqarah : 152)

"Sepenuh harapan pada Allah''

"Perancangan Allah itu manis dan indah untuk orang yang bersabar"